Všeobecné obchodní podmínky

 

Všeobecné obchodní podmínky

 

Traťová strojní stanice Olomouc, spol. s r. o.

Kojetínská 3109/73a, 750 02 Přerov

IČO: 603 19 038

DIČ: CZ603 19 038

Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 11921

Kontaktní e-mail: info@tssolomouc.cz

 

a podnikatel či právnická osoba/fyzická osoba

 

(oba dále společně též jen jako „smluvní strany“ Prodávající x Kupující).

 

1. Úvodní ustanovení

Obchodní podmínky vymezují a upřesňují vzájemná základní práva a povinnosti smluvních stran při uzavření kupní smlouvy či další smlouvy zde uvedené (objednávka) na prodej zboží či služby.

Prodávající se zavazuje, že svým odběratelům bude dodávat zboží či služby jen v perfektním stavu a v souladu se specifikacemi a vlastnostmi obvyklými pro daný druh zboží či služby vyhovující daným normám, předpisům a nařízením platným na území EU.

Ustanovení smluvních podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanovením obchodních podmínek. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat, pouze však formou dodatku smlouvy. Práva a povinnosti se řídí zásadami ochrany osobních údajů, a dále podmínkami při uzavírání smlouvy. V otázkách zde neuvedených se vztahy stran řídí právními předpisy, zejména Občanským zákoníkem, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“).

Za smluvní strany se považují kupující a prodávající.

Kupující je povinný:

  • Převzít objednané zboží
  • Zaplatit za zboží domluvenou částku prodávajícímu
  • Překontrolovat neporušenost obalu resp. i samotné zboží při jeho převzetí

Prodávající je povinný:

  • Dodat zákazníkovi zboží v požadované kvalitě, množství a v domluvené ceně
  • Spolu se zbožím nebo dodatečně zaslat zákazníkovi všechny dokumenty ke zboží jako například fakturu za zboží, reklamační list, návod k obsluze, aj.

 

  1. Vlastnické právo ke zboží/službě nabývá kupujícímu zaplacením celé kupní ceny, ne však dříve, než předmět koupě převezme.
  2. Zasláním objednávky kupující stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil a že s jejich obsahem souhlasí.

 

2. Objednávka a uzavření smlouvy

Pro uzavření smlouvy je nutné, aby kupující odeslal objednávku a aby došlo k přijetí této objednávky prodávajícím.

Kupující provádí objednávku prostřednictvím objednávkového formuláře nebo dle dohody smluvních stran. Objednávka musí vždy obsahovat přesný název objednaného zboží (případně číselné označení zboží), počet kusů zboží, zvolený způsob platby a dopravy a kontaktní údaje kupujícího (jméno a příjmení či název společnosti, identifikační číslo, adresu pro doručování, telefonní číslo, e-mailovou adresu). 

Prodávající není povinen obdrženou objednávku potvrdit. Nepotvrzená objednávka není pro prodávajícího závazná. Prodávající je oprávněn ověřit si objednávku v případě pochybností o pravosti a vážnosti objednávky. Neověřenou objednávku může prodávající odmítnout.

Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy bylo kupujícímu doručeno přijetí závazné objednávky ze strany prodávajícího.

Prodávající i kupující souhlasí, aby za účelem sjednání a uzavření smlouvy byly zjišťovány, zpracovány a uchovány v písemné, listinné a automatizované podobě jeho osobní údaje ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

 

3. Dodací podmínky

Prodávající je povinen dodat zboží/službu kupujícímu dohodnutým způsobem, řádně zabalené a vybavené potřebnými doklady. Není-li dohodnuto jinak, jsou doklady poskytovány v českém jazyce.

Na základě dohody smluvních stran může prodávající zajistit pro kupujícího přepravu zboží a pojištění zboží po dobu přepravy. Cenu dopravy i pojištění je povinen hradit kupující dle platného tarifu dopravce. Za dodání zboží kupujícímu se považuje předání zboží prvnímu dopravci. Dodáním zboží přechází na kupujícího nebezpečí škody na zboží.

Před převzetím zboží je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu zboží a případné závady neprodleně oznámit přepravci. O závadách bude sepsán protokol. Není-li sepsán protokol o závadách, ztrácí kupující nároky plynoucí z porušeného obalu zboží.

Neprodleně po převzetí zboží je kupující povinen zkontrolovat zboží, zejména je povinen zkontrolovat počet kusů zboží a jeho kompletnost. V případě služby je sepsán předávající protokol. V případě zjištění nesouladu je kupující povinen jej oznámit prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 3 pracovních dnů od převzetí zboží. Zjištěné závady je kupující povinen vhodným způsobem zdokumentovat a tuto dokumentaci zaslat prodávajícímu spolu s oznámením závady.

Nepřevzetím zboží ze strany kupujícího není dotčeno právo prodávajícího požadovat úhradu kupní ceny v plné výši.

 

4. Platební podmínky

Kupující má možnost zaplatit kupní cenu za zboží/službu prodávajícímu pouze bezhotovostně, a to před nebo po dodání zboží/služby převodem na bankovní účet prodávajícího na základě daňového dokladu (faktury) v době splatnosti uvedené na faktuře (tj. 14 dní od data zdanitelného plnění).

Prodávající je povinen fakturu prokazatelně doručit kupujícímu do 3 pracovních dnů od vystavení. O dobu případného prodlení s doručením faktury se splatnost prodlužuje.

Připadne-li termín splatnosti na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující.

Faktura má náležitosti daňového dokladu (zak. č. 235/2004 Sb., o DPH), bude na ní uvedeno č. dle registru smluv a bude doložena potvrzeným předávacím protokolem, případně dodacím listem.

Není-li dohodnuto jinak, je faktura zaslána elektronicky na e-mail kupujícího.

Závazek kupujícího uhradit cenu je při bezhotovostní platbě splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

Při nedodržení doby splatnosti dle těchto obchodních podmínek může být kupujícímu účtován úrok z prodlení ve výši 0,5 % z dlužné částky za každý den prodlení. Nárok prodávajícího na náhradu škody, která mu prodlením kupujícího vznikla, tím není dotčen.

V případě prodlení kupujícího s úhradou ceny zboží/služby je prodávající rovněž oprávněn pozastavit další dohodnuté dodávky zboží či poskytované služby, a to až do okamžiku úhrady všech splatných dluhů kupujícího.

 

Platba je možná v  měně CZK nebo EUR.

 

5. Odstoupení od smlouvy

Do doby převzetí zboží/služby kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu, která již byla kupujícím zaplacena bezhotovostně na účet sdělený mu pro tento účel kupujícím nebo účet, ze kterého byly prostředky poukázány k úhradě kupní ceny (pokud kupující žádný do 5 dnů od odstoupení prodávajícímu nesdělí).

Prodávající je dále oprávněn odstoupit od smlouvy, je-li kupující v prodlení s úhradou kupní ceny zboží déle než 4 týdny. Zároveň má v tomto případě prodávající nárok na smluvní pokutu ve výši 50 % z ceny zboží.

Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy, je-li prodávající v prodlení s dodáním zboží déle než 4 týdny od sjednaného dne dodání.

Kupující není oprávněn odstoupit od smlouvy ohledně zboží/služby, které bylo dodáno řádně, včas a bez vad.

Odstoupení od smlouvy musí být učiněno pouze písemně. Za písemnou formu pro tento účel nebude považována výměna e-mailových či jiných elektronických zpráv. Odstoupení od smlouvy je účinné doručením oznámení o odstoupení druhé smluvní straně.

 

6. Práva z vadného plnění

Podmínky uplatnění práv z vadného plnění a záruční odpovědnosti se řídí Reklamačním řádem  prodávajícího.

Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu ihned, jakmile se vada objevila. Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může způsobit prohloubení vady a následné znehodnocení zboží, které může být důvodem zamítnutí reklamace.

Záruční dobu nelze zaměňovat s životností zboží, tj. dobou, po kterou při správném užívání a správném ošetřování včetně údržby může zboží vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a rozdílností v intenzitě jeho užívání vydržet.

Za vadu nelze považovat změnu (vlastnosti) zboží, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku přirozených změn materiálů, z nichž je zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv poškození uživatelem či třetí osobou nebo jiného nesprávného zásahu.

Reklamace vč. odstraněný opodstatněné vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění. Pověřený pracovník může v odůvodněných případech se zákazníkem dohodnout lhůtu delší.

 

7. Ochrana obchodního tajemství a obchodní politiky prodávajícího

Při sjednávání smlouvy a jejím plnění mohou být kupujícímu sděleny informace, které jsou označeny jako důvěrné nebo jejichž důvěrnost vyplývá z jejich povahy. Kupující se zavazuje tyto informace zejména:

  • uchovávat jako důvěrné;
  • neposkytnout je bez souhlasu prodávajícího jiné osobě; (třetí straně)
  • nevyužít je k jinému účelu, než k plnění smlouvy;
  • nevyužít jakýmkoliv jiným poškozujícím způsobem.

Dále se kupující zavazuje, že nebude bez souhlasu prodávajícího pořizovat kopie podkladů předaných mu prodávajícím.

 

8. Ochrana autorských práv, duševního vlastnictví

Obsah webových stránek, smluv a jiných podkladů (texty včetně obchodních podmínek, fotografie, obrázky, loga, programové vybavení a další) je chráněn autorským právem prodávajícího nebo právy dalších osob. Obsah kupující nesmí měnit, kopírovat, rozmnožovat, šířit ani používat k jakémukoli účelu bez souhlasu prodávajícího či souhlasu držitele autorských práv. Zejména je zakázáno bezplatné či úplatné zpřístupňování fotografií a textů.

Názvy a označení výrobků, zboží, služeb, firem a společností mohou být registrovaný ochrannými známkami příslušných vlastníků. 

 

9. Závěrečná ustanovení

Pokud vztah související s užitím webového rozhraní nebo právní vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak smluvní strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem (s vyloučením použití Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží/služeb.

Žádné opomenutí nebo neuplatnění jakýchkoli práv kupujícího vyplývajících z této smlouvy nebude považována za vzdání se těchto práv vůči prodávajícímu a nemá za následek zánik těchto práv ani zánik možnosti tato práva uplatnit.

Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné nebo nepoužitelné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností nebo nepoužitelností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

Změny a doplňky smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.

Doba platnosti těchto obchodních podmínek je sjednána na dobu neurčitou.

 

V Přerově dne 01.11.2021

Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 01.11.2021.

Ke stažení

Máte připomínky nebo otázky?
Kontaktujte nás zde